Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
آموزشویژه

7 راه برای بالا بردن و افزایش سرعت گوشی اندروید قدیمی

زمان مطالعه: 3 دقیقه

زمانی که سرعت گوشی‌تان کاهش می‌یابد، احتمالاً اولین فکری که می‌کنید قدیمی شدن آن است. با اینحال این احتمال وجود دارد که اطلاعات غیر ضروری در حافظه‌تان مانده باشد. برای بالا بردن و افزایش سرعت گوشی اندروید قدیمی خود، می‌توانید راه‌حل‌های زیر را در نظر بگیرید.

در نظر داشته باشید که رابط کاربری گوشی‌های اندروید با یکدیگر متفاوت است. در نتیجه تمامی راه‌حل‌های زیر به روی گوشی شما اثر نخواهند داشت. لازم است مناسب‌ترین راه‌حل را برای دستگاه‌تان پیدا کنید.

نحوه افزایش سرعت گوشی اندروید قدیمی

1. خاموش و روشن کردن

کلیشه‌ای و ساده‌ترین راه‌حل ممکن برای هر مشکلی، ری‌استارت کردن دستگاه است. اگر گوشی‌تان کند شده، یک بار آن را خاموش کرده و پس از چند دقیقه روشن نمایید. با این کار مشکلات کوچک به راحتی حل می‌شوند.

2. مینیمالیست باشید

برای بالا بردن و افزایش سرعت گوشی اندروید قدیمی، بهتر است کمی ساده‌تر از آن استفاده کنید. اپلیکیشن‌های مختلفی مانند اینستاگرام، توییتر، تیک تاک و فیسبوک حجم زیادی از رم دستگاه را اشغال می‌کنند تا به فعالیت خود ادامه دهند.

افزایش-سرعت-گوشی-اندروید-قدیمی-1

اگر می‌خواهید از سرعت بیشتری برخوردار باشید، بهتر است برنامه‌های غیرضروری را حذف کرده و به جای اپ، از یک مرورگر برای باز کردن‌شان استفاده کنید. راه‌حل دیگر استفاده از ورژن Lite برنامه‌هاست. این اپ‌ها منابع کمتری مصرف خواهند کرد.

3. افزایش سرعت گوشی اندروید قدیمی با به‌روز رسانی‌ها

ما معمولاً به‌روز رسانی نرم‌افزاری را به تمامی کاربران پیشنهاد می‌دهیم. چرا که یک سیستم قدیمی، امنیت پایین‌تری دارد و راه ورود بدافزار و ویروس را هموارتر می‌کند.

با اینحال برخی از افراد علاقه دارند ورژن فعلی سیستم‌عامل خود را نگه دارند. در این مواقع بهتر است موارد ایمنی را رعایت کرده و برنامه‌های‌تان را از منبعی مطمئن دانلود کنید. همچنین پچ‌های به‌روز رسانی برای رفع باگ‌های ورژن بعدی، مشکل شما با نسخه تازه را حل خواهند کرد.

4. برنامه‌های غیر ضروری را حذف نمایید

همانطور که پیش‌تر گفتیم، اپلیکیشن‌ها منابع زیادی مصرف کرده و به روی باتری و سرعت گوشی اثر می‌گذارند. برای بالا بردن و افزایش سرعت گوشی اندروید قدیمی خود، بهتر است برنامه‌هایی که مدت طولانی از آن‌ها استفاده نکرده‌اید را حذف کنید.

5. زباله‌های جمع شده در گوشی را پاک کنید

یکی از شایع‌ترین دلایل پایین بودن سرعت گوشی، پر بودن حافظه است. زمانی که فضای کافی برای عملکرد نرم‌افزار وجود نداشته باشد، همه‌چیز کند می‌شود. زباله‌ها یا همان junk به فایل‌ها و اطلاعات غیر ضروری گفته می‌شود که طی مدت‌ها در حافظه جمع خواهند شد.

افزایش-سرعت-گوشی-اندروید-قدیمی-2

با نصب یک File Manager یا مدیریت فایل خوب، می‌توانید این اطلاعات اضافه را حذف کرده و مقدار زیادی از فضای حافظه‌تان را خالی کنید. با این کار سرعت گوشی افزایش خواهد یافت. غیر فعال کردن دانلود خودکار برنامه‌های تلگرام و واتس‌اپ نیز مفید است.

6. انتقال عکس‌ها به حافظه ابری، از راه‌های افزایش سرعت گوشی اندروید

اگر عکس و فیلم‌های‌تان را به روی حافظه گوشی نگه می‌دارید، احتمال از دست دادن همه آن‌ها با اولین حادثه وجود دارد. بهتر است از عکس‌های‌تان یک نسخه بک‌آپ به روی برنامه‌هایی مانند Google Photos و OneDrive بگیرید. اینگونه حافظه‌تان نیز خالی می‌شود.

7. ریست فکتوری، شروعی دوباره

چنانچه هیچ یک از راه‌حل‌های بالا سرعت گوشی اندروید قدیمی شما را افزایش نداد، لازم است یک بار دستگاه خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید. با اینکار هر آنچه به روی گوشی است پاک شده و همه چیز از ابتدا شروع به کار می‌کند.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم پیش از انجام ریست فکتوری، از اطلاعات مهم‌تان یک نسخه پشتیبانی تهیه کنید. با انجام Reset Factory، یک شروع دوباره رخ می‌دهد و می‌توانید با دقت بیشتری از گوشی‌تان استفاده کنید.

امیدواریم این هفت راه‌حل برای بالا بردن سرعت گوشی اندروید شما موثر واقع شده باشند.

منبع
lifehacker.com

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا